Historien om IDUN Minerals
IDUN Minerals er et Svensk skønhedsbrand der blev lanceret i 2011 og udviklet i samråd med svenske forskere og dermatologer. Produkterne indeholder ingredienser, der beskytter og fugtgiver. Derfor kan de anvendes af alle, selv personer med sensitiv hud.
Navnet IDUN Minerals stammer fra gudinden Idun fra den nordiske mytologi. Idun var den evige ungdoms gudinde, og hun ejede et skrin med gyldne æbler, som hun forærede de andre guder for at give dem evig ungdom. Den berømte kunstner og designer Patrizia Gucci står bag den kunstneriske fortolkning af Idun, som ses på IDUN Minerals emballager og indpakninger.
IDUN fokusere på gennemsigtighed, altså det de siger de gør, gør de.
Mennesker
IDUN tager socialt ansvar, både for den indvirkning, deres aktiviteter har på mennesker rundt om i verden, og for den indvirkning, driften har på deres medarbejdere. Alle skal være opmærksomme på deres klimaindsats, og hvordan de kollektivt bidrager.
Planet
På nuværende tidspunkt er 75% af IDUN's emballage genanvendeligt. Emballagen skal være så genanvendelig at hvis der skal bruges forskellige materialer til at lave emballagen, ja så skal det være så nemt at adskille som overhovedet muligt, for at kunne forenkle genanvendelsen.
Et godt eksempel på IDUN's emballage er for eksempel at rørene i deres hudplejeserie er lavet af sukkerrør og kan genbruges som plast, og deres 2-i-1 pressed powder og foundation er lavet af 100 % PCR-plast.
Produkter
Fundamentet for IDUN som virksomhed er gode og rene produkter. Med det menes der at de ikke blot nøjes med at følge og overholde lovgivningen, men altså også bestræber sig på at træffe de bedste og reneste valg når det kommer til de ingredienser de benytter i deres produkter.