I 1933 blev krokodillen, verdens første brandlogo, syet på Rene Lacostes tennisjakke, og blev dermed symbolet på styrke og vedholdenhed. Siden da er Lacoste blevet kendt for sin sporty-chik stil, hvor fransk elegance og dristighed kommer til udtryk. Lacoste bryder fri fra traditionelle rammer, og duftene er en hyldest til alle der går sin egen vej. Oplev en række af friske dufte, der passer perfekt til den skandinaviske smag.
Lacoste
Stina
Materialist
Stina blev i 2004 uddannet materialist hos Matas i Vestsjællandscentret Slagelse, og er særlig interesseret i pleje af huden og hvordan det fungerer. Derfor er det Stinas helt store passion at rådgive inden for hudpleje, hvor hun sætter en ære i at være opdateret på nye teknologier, brands og tendenser. Grundet sine ma...
Min ekspertise er:
En elitemand
Jean René Lacoste var en fransk tennisspiller og forretningsmand. Han trak sig tilbage som tennisspiller i 1933, hvorefter han dedikerede al sin tid til sit firma, Lacoste.
Lacoste sælger eksklusivt modetøj, sko, dufte, armbåndsure og solbriller. De fleste kender Lacoste for deres tennisskjorter, også kaldet poloshirts, med det unikke krokodillelogo på brystet. Lacoste er indbegrebet af en sporty stil, hvor den franske elegance er blandet op med grænsesøgende dristighed.
Det samme udtryk er der i duftene. Parfumer fra Lacoste bryder alle traditionelle rammer og er en hyldest til alle, der vil gå sin egen unikke vej.
Krokodillen bliver til
Efter en Davis Cup-turnering i Boston refererede en amerikansk journalist til René Lacoste som "The Alligator". Journalisten havde hørt om et internt væddemål mellem René Lacoste og hans træner. Væddemålet gik ud på, at hvis René Lacoste vandt en særlig kamp, ville hans træner købe ham en krokodilleskindtaske. Han vandt kampen og væddemålet og blev altså en krokodilleskindtaske rigere.
"The Alligator" blev fremover René Lacostes faste kaldenavn, og da han senere startede sit eget brand, blev krokodilleogoet designet af kunstneren Robert George i 1927. Logoet blev første gang syet på René Lacostes tennisjakke og var et symbol på styrke og vedholdenhed.
Dufte, der bryder rammerne
Lacostes parfumer har en sporty friskhed, som kommer til udtryk i duftene. De første dufte kom på markedet i 1968 og tog alle med storm.
Den originale duft til kvinder er Lacoste pour Femme. Flakonen er simpel, nærmest minimalistisk i sit design. Men duften indeni er omfavnende, blid og sensuel. Den er tidsløs og ekstrem feminin i sit udtryk og indhyller sine omgivelserne i varme og blidhed.
Siden blev duften Touch Of Pink en bestseller med sine feminine, friske og livsglade noter, som begejstrer enhver kvinde, der er tro mod sig selv. Touch Of Pink er også særlig populær herhjemme i Danmark, fordi René Lacoste brugte vores danske model Natasha Thomas som ansigt til denne duft.
Den original duft til mænd hedder Lacoste pour Homme. Den er tidsløs, klassisk og karakteristisk i sit udtryk. Sidenhen blev Lacoste Live skabt. Med sin kvadratiske flakon appellerer den til den stærke og vedholdende mand, som er passioneret omkring sit aktive liv og gerne vil udstråle power og god smag.
Her på Matas.dk og i vores Matas-butikker har vi et stort udvalg af Lacostes parfumer og deodoranter til mænd og kvinder.