Hos Matas er vi for alle, og vi ønsker at fejre kærlighed i alle dens forskellige former og farver og skabe et rum for kærlighedens mangfoldighed.
I starten af august kørte vores 'Share Your Love' Photo Booth-trailer rundt i Danmark. Her kunne man få taget et billede af sig selv sammen med dem, man holder af. Billedet blev printet i to eksemplarer - et til de fotograferede og et, der blev del af en smuk mosaik, der dannede rammen om en fotovæg af kærlighed.
De første 100 besøgende i hver by modtog et gavekort til Matas til en værdi af 100 DKK, og én heldig besøgende i hver by havde desuden muligheden for at få et gavekort på 1000 DKK til Matas.
Share Your Love-traileren rejste rundt i landet på følgende datoer:
09/08: Aalborg – Aalborg Storcenter
10/08: Storcenter Nord i Aarhus
12/08: Kolding Storcenter
13/08: Odense - Rosengårdscentret
14/08: Roskilde – RO’s Torv
15/08 + 16/08: København – Pan Idræts ‘Rainbow Sports Square’ på Nytorv.
Besøgte du photo booth’en og fik taget dit billede, støttede du Pan Idræt. For hvert billede der blev hængt op på fotovæggen doneredes 5 kr til organisationen, der arbejder for at skabe et inkluderende og trygt rum for sportslige ambitioner, samt at skabe stærke sociale relationer.
Matas har siden 1949 levet af at rådgive danskerne om velvære, helse, sundhed og skønhed – og gennem vores officielle partnerskab med Pan Idræt og Århus Pride ønsker vi at sætte fokus på retten til at være sig selv, mangfoldighed og inklusion.
En af vores kerneværdier har været, at vi er for alle – ikke et brand for de særligt tynde, de særligt smukke, de særligt rige, men et brand for alle som har brug for råd og hjælp og ikke mindst sikre og bæredygtige produkter. Gennem årene har Matas fået nærmest intime relationer til kunderne.
Mange kommer til Matas i perioder, der er svære, og hvor de har brug for fortrolighed. De kommer til Matas fordi de kan stole på den personlige rådgivning, de får, hvad enten det drejer sig om bumser i puberteten, overgangsalder, den tredje alder, hvad der sker, når kroppen ændrer sig ved fx graviditet eller hvad der sker med kroppen, hvis den bor i det forkerte køn. Men mest af alt kommer de, fordi man i Matas har retten til at være sig selv på sine egne præmisser.
Retten til at være sig selv er også et grundelement I Matas CSR-strategi. Hver dag kommunikerer vi med stort set hele den danske befolkning, i butikkerne, på mail i Club Matas, på de sociale medier, gennem vores webshops eller via vores streamingkanal Matas LIVE. Retten til at være sig selv udspringer af vores ønske om at være inkluderende og mangfoldige. Og vi ønsker at bruge vores brandstyrke og vores kommunikationsplatforme til at facilitere en debat om kønsdiversitet, om kropsforståelse, om moderskab og generelt om emner, der kredser om retten til at være sig selv uden man nødvendigvis passer ind i de gængse forestillinger og fortællinger om normalitet.