3 bestsellere til vintertræt hud fra The Body Shop
Jeg (Pernille fra redaktionen) kan allerede afsløre, at de naturbaserede produkter både renser, fugter og trækker overskydende olie og snavs ud af huden. Samtidig støtter du en virksomhed, der kæmper for social og miljømæssig retfærdighed, hver gang du køber et produkt. What’s not to like?
Step 1: Smelt dagens strabadser af ansigtet
Pyh! Endelig er dagen overstået med alle dens strabadser. Det er blevet aften og tid til at fjerne makeuppen. Og det er altså et vigtigt skridt, som ikke må springes over! For enhver god hudplejerutine begynder med ren hud – fri for snavs, olie og makeup.
Jeg (Pernille fra redaktionen) ser faktisk altid frem til denne tid foran badeværelsesspejlet. For mig er det nemlig ren selvforkælelse.
Jeg har testet The Body Shops Camomile Sumptuous Makeup Cleansing Butter gennem tre uger nu, og nu forstår jeg, hvorfor denne rensebalm, er en bestseller! Denne smøragtige rensebalsam, der er beriget med kamilleolie fra Norfolk i England, bliver fremover mit ultimative våben mod genstridig makeup!
Glem alt om besværlig fjernelse af foundation, læbestift og vandfast mascara – for når man bruger denne balm, smelter ALT væk som dug for solen. Balmen er fast i konsistensen i bøtten, men forvandles til silkeblød olie, når den rammer huden.
Jeg elsker også, at balmen er klinisk dokumenteret til at fjerne SPF og forurening fra din hud – udover din makeup.
Jeg har også gennem mange år været stor fan af, hvordan The Body Shop har været bannerførende med dets ansvarlige valg af miljøbevidst emballage. I dette tilfælde kommer balmen i en genanvendelig aluminiumsbøtte. Balmen er desuden også vegansk samt dermatologisk og oftalmologisk testet og passer derfor til alle hudtyper – selv den følsomme hud.
Vidste du, at hvis du ikke fjerner din makeup inden sengetid, så kan det føre til tilstoppede porer, bumser og udbrud? Det kan også resultere i tør hud, øget risiko for rynker og endda øjeninfektioner. Så sørg altid for at fjerne din makeup! Kilde: Zita Gaston, kosmetiker
Tip fra Pernille
Efter at alt makeup er smeltet af min hud med Camomile Sumptuous Makeup Cleansing Butter, så nyder jeg faktisk at optimere min rutine ved at snuppe endnu en lille mængde balm, varme den op mellem mine hænder og tag en dyb indånding, mens jeg lægger de varme hænder på mit ansigt.
Den milde duft af kamille har en afslappende, aromatisk effekt på mig. Herefter masserer jeg min hud i dybden med cirkulære bevægelser. Det giver mig en skøn, afstressende ansigtsmassage og løsner op for alle de små, ømme ansigtsmuskler, der har været spændt hele dagen. Det er min måde at belønne mig selv for at have gjort mit bedste – endnu en dag.
Du kan selvfølgelig springe over, hvis du ikke er lige så ”extra” som mig, men hvis du en dag har lidt ekstra tid – så gør dig selv en tjeneste og prøv det!…
Step 2: Rens huden i dybden
Hvis du vil have en mini-spa-behandling derhjemme, så skal du prøve Charcoal-lermasken fra The Body Shop! Det er den ultimative skønhedsløsning, hvis du leder efter en måde til at forfriske huden på bare 5 minutter.
Ansigtsmasken er superpopulær og kendt for sin evne til at trække skidt og urenheder ud af dine porer, som var det en magnet. Det skyldes nogle ret effektive ingredienser, og på listen kan jeg blandt andet få øje på bambuskul, der er dyrket ved foden af Himalaya-bjergene, grønne teblade og en smule te-træolie, som naturligvis er Community Fair Trade produceret. Disse ingredienser arbejder sammen for at fjerne tilstopninger fra porerne og efterlade huden strålende og fornyet.
Da jeg påførte masken for første gang, blev jeg lidt overrasket over, hvor hurtigt jeg kunne mærke en effekt. Det er svært at beskrive fornemmelsen, men så snart jeg påførte masken, kunne jeg mærke en kølende prikken i huden, og det var som om, at det skiftevis føltes køligt og varmt – en ret interessant fornemmelse, som jeg ikke har oplevet fra andre ansigtsmasker før.
Heldigvis skriver The Body Shop, at det er helt normalt, at man oplever det, og det blot er tegn på, at masken har den ønskede effekt. Jeg lagde også mærke til duften, som er en blanding mellem en frisk te-træolie-duft, men den minder mig faktisk også lidt om mandens lækre barberskum på badeværelset.
Det anbefales, at man lader den sidde mellem 5-10 minutter, men jeg lod den sidde i fem minutter, da jeg følte, at masken fungerede særdeles effektiv på min hud. Da jeg skyllede masken af, føltes min hud betydelig mere blød, glat og opstrammet. Nu er den helt klar til det efterfølgende serum i step 3!
Jeg vil anbefale denne maske til dig, der leder efter at rense porerne i dybden, eller til dig, der bare ønsker at give huden lidt ekstra opmærksomhed, så den kan stråle i al sin pragt!
The Body Shop: Et mærke, der har meget at sige…
The Body Shop er kendt for dets ansvarlighed, aktivisme og dedikation om at gøre en positiv forskel i verden. Det gør dem til en ledestjerne inden for skønhedsindustrien, når det handler om social- og miljømæssig retfærdighed. Her er nogle af de værdier og bedrifter, som The Body Shop er allermest kendt for:
• Dyrevenlighed: The Body Shop er kendt for sin ihærdige kamp imod dyreforsøg i skønhedsindustrien og fortsætter med at arbejde for at beskytte dyrene og bevare dyreforsøgsforbuddet i EU.
• Community Fair Trade-program: Virksomheden har i mere end 30 år købt ingredienser og tilbehør fra producenter i hele verden, som gennem programmet er sikret ordentlige handelsvilkår og retfærdige markedspriser, som giver økonomisk uafhængighed og støtter sociale- og miljøprojekter i lokalsamfundene.
• B Corp Certificeret: The Body Shop er én af verdens største B Corps, hvilket betyder, at virksomheden opfylder de højeste standarder for social og miljømæssig performance, transparens og ansvarlighed. For at bevare deres B Corp-status skal B Corp virksomheder re-certificeres hvert tredje år. The Body Shop arbejder konstant på at forbedre og dokumentere deres positive påvirkning.
• Refill-revolution: Virksomheden har været pionerer inden for refill-konceptet siden 1970'erne og har fornyet deres indsats med in-store refill-program og energioptagelse i grønne energikilder.
• Aktivisme og politisk indflydelse: The Body Shop har altid været engageret i at drive social- og miljømæssig forandring og retfærdighed. Gennem aktivistiske kampagner har virksomheden været med til at påvirke og ændre lovgivning rundt om i verden.
• Veganske produkter: Alle produktformler hos The Body Shop er nu certificeret af The Vegan Society. Det vil sige, at 100 % af alle produkter nu er veganske.
• Holistisk syn på skønhed: The Body Shop adskiller sig fra den stereotype skønhedsindustri ved at omfavne et holistisk syn på skønhed, inspireret af naturlige ingredienser og et engagement i at gøre verden til et bedre sted – samtidig med at øge kvinders selvkærlighed og omfavne kvinders individuelle definition af skønhed.
Step 3: Opnå øget fugt og spændstighed
På udkig efter et serum med antioxidantisk virkning? Så skal du ikke lede længere! Edelweiss Daily Serum Concentrate er naturligt rig på leontopodiumsyre, en effektiv ingrediens, der er kendt for sin antioxidante egenskab. Faktisk indeholder edelweissplanten 43 % flere antioxidanter end retinol! Det, synes jeg altså, lyder ret vildt!
Serummet er også beriget med rispeptider, der hjælper med at opretholde hudens naturlige fugtbarriere i op til 24 timer og beskytter huden mod indendørs og udendørs forurening-
Jeg doserede nemt to dråber af det gode serum med pipetten og masserede serummet ind i huden. Serummet har en gel-agtig konsistens og føltes silkeblød på huden, da jeg masserede det ind. Virkelig rart!
Min hud så virkelig flot ud med mere glød og en friskere udstråling! Vildt at blot to dråber kan give den effekt. Jeg får nærmest det, som jeg vil kalde for ”glass-skin”, som er en trend inden for koreansk hudpleje, hvor idealet er, at opnå en hud, der stråler som glas.
Serummet dufter mildt af friske blomster – meget sommerligt. Den forsvinder dog hurtigt igen, sådan at man får den umiddelbare aromaterapeutiske effekt, men dog ikke har en duft af blomster siddende i næsen hele dagen! Noget, jeg personligt værdsætter meget! Lige så meget som jeg værdsætter, at ingredienserne er naturbaserede!
Serummet er naturligvis ligesom de andre produkter dermatologisk testet og certificeret af The Vegan Society samt ikke-komedogent. Og som en ekstra bonus er den genanvendelige flaske nu lavet af genanvendt glas.
Anita ville ikke se passivt til: Stiftede The Body Shop
Historien om The Body Shop begyndte i Brighton, England, i 1976, da Anita Roddick grundlagde virksomheden. Hendes mission var revolutionær: At bevise, at forretning kunne gøre en positiv forskel i verden.
Anita Roddicks vision satte The Body Shop i en klasse for sig. Brandets tilgang var simpel, men banebrydende - de indkøbte etisk og naturligt udvundne ingredienser fra hele verden og pakket dem i genopfyldelige beholdere. Fokus var at skabe produkter og hudpleje, der passede til alle hudtyper og -behov
For over 40 år siden var denne tilgang sin tid foran. The Body Shop var ikke bare et skønhedsbrand; det havde en mission - at sikre, at profit og principper var i harmoni. Virksomheden testede aldrig produkter på dyr og sikrede retfærdige arbejdsforhold i deres produktion. Community Fair Trade-programmet blev lanceret for at samarbejde med bønder og leverandører og hjælpe lokale samfund med at blomstre
The Body Shop udfordrede de konventionelle standarder for skønhed i den etablerede skønhedsindustri. Anita troede, at skønhed skulle være en kilde til glæde, velvære og selvtillid for individet. Det handlede om at fejre, hvad man kunne lide ved sig selv og fremme selvaccept i stedet for industriens falske løfter om vægttab og evig ungdom. The Body Shop ønskede at give folk redskaber til at være den bedste version af sig selv
Anita Roddick var en aktivist i hjertet og prægede The Body Shop med en unik mission og en forpligtelse til social forandring. Aktivisme var kernen i The Body Shops identitet, med de første kampagner startende i 1986. Anita samarbejdede med Greenpeace i kampen for at redde hvaler og fremme brugen af jojobaolie som etisk alternativ til spermhvalolie i kosmetikprodukter. I dag er The Body Shop et globalt brand med en vellykket aktivisthistorie, der strækker sig over årtier.